Wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji na różnych poziomach edukacji nie może być postrzegane wyłącznie jako kolejny krok w procesie cyfryzacji szkół, na równi z wprowadzeniem chociażby tablic interaktywnych. GenAI to bowiem technologia, która redefiniuje sposób uczenia się i nauczania. A to wymusza na nas pytanie o to, jak wykorzystać tę technologię w sposób przemyślany i kompleksowy, pozostawiając człowieka (nauczyciela, ucznia, studenta) i jego potrzeby w centrum naszego zainteresowania
mówi dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ
Pomocna w tym procesie może okazać się "Biała Księga Sztucznej Inteligencji w Polskiej Szkole", która została opracowana przez zespół znakomitych ekspertów z Sekcji Edukacji Cyfrowej Komitetu Informatyki PAN, której członkiem jest dr Dominika Kaczorowska-Spychalska, prof. UŁ. Dokument jest dostępny pod linkiem: https://ki.pan.pl/
Redakcja: Wydział Zarządzania UŁ