Szkolenie jest częścią projektu Erasmus+ Enriching Learning with Augmented Reality Simulations for Interactive Science (nr 2023-1-PL01-KA220-SCH-000164042) i koncentruje się na wykorzystaniu techologii rzeczywistości rozszerzonej w nauczaniu przedmiotów ścisłych.
Program szkolenia
Szkolenie odbędzie się w dniu 21.11.2025, w godzinach 9.00 - 13.00 na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym UŁ (POW 3/5, Łódź). W programie m.in.:
- sesja dotycząca rezultatów projektu Augmented Science;
- wystąpienie gościa specjalnego;
- warsztat „Eksperymentuj, wizualizuj, angażuj! Nowoczesna lekcja biologii, chemii i fizyki” dr Anna Jasińska - Wydział Biologii i Ochrony Środowiska UŁ;
- przerwa kawowa oraz lunch.
Warsztat „Eksperymentuj, wizualizuj, angażuj! Nowoczesna lekcja biologii, chemii i fizyki”
Warsztatowe szkolenie dla nauczycieli, którzy chcą wprowadzić do swoich lekcji więcej praktyki, technologii i nowoczesnych form pracy. Uczestnicy poznają interaktywne platformy i narzędzia cyfrowe (m.in. PhET, Canva, Genially, BioRender, Kahoot), które wspierają uczenie przez działanie. Część teoretyczna wprowadzi w podstawy metod aktywizujących, a część praktyczna pozwoli stworzyć własne materiały dydaktyczne.
Dr Anna Jasińska – biotechnolog i popularyzatorka nauki związana z Uniwersytetem Łódzkim. W pracy naukowej bada interakcje między mikroorganizmami glebowymi a roślinami, ze szczególnym naciskiem na mechanizmy wspomagające wzrost i odporność roślin w zmieniających się warunkach środowiska. W pracy dydaktycznej i trenerskiej koncentruje się na nowoczesnych metodach uczenia przedmiotów ścisłych, rozwijających ciekawość i samodzielność poznawczą uczniów. Od lat prowadzi warsztaty popularyzujące naukę dla dzieci, młodzieży i dorosłych.
Rezultaty projektu „Augmented Science – Enriching Learning with Augmented Reality Simulations for Interactive Science”
W centrum projektu znajduje się aplikacja Augmented Science – innowacyjne narzędzie dydaktyczne oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), które pozwala wprowadzić elementy interaktywnych symulacji i wizualizacji bezpośrednio do lekcji. Dzięki aplikacji uczniowie mogą w praktyczny i angażujący sposób poznawać zjawiska przyrodnicze i fizyczne, a nauczyciele otrzymują gotowe scenariusze zajęć oraz ćwiczeń. Dzięki temu, że aplikacja jest dostępna bez opłat, pedagodzy mogą stosować ją w codziennej pracy z młodzieżą.
Podczas szkolenia uczestnicy poznają również inne rezultaty projektu:
- Aplikację Augmented Science – innowacyjne narzędzie dydaktyczne oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR), które pozwala wprowadzić elementy interaktywnych symulacji i wizualizacji bezpośrednio do lekcji. Dzięki aplikacji uczniowie mogą w praktyczny i angażujący sposób poznawać zjawiska przyrodnicze i fizyczne, a nauczyciele otrzymują gotowe scenariusze zajęć oraz ćwiczeń. Dzięki temu, że aplikacja jest dostępna bez opłat, pedagodzy mogą stosować ją w codziennej pracy z młodzieżą.
- WALS (Web-based Active Learning System) – platformę e-learningową wspierającą aktywne uczenie się i śledzenie postępów uczniów,
- interaktywny e-Book z treściami dydaktycznymi i scenariuszami zajęć,
- E-Guide – przewodnik metodyczny opracowany z myślą o nauczycielach i uczniach.
Organizacja i rejestracja
Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim. Udział w szkoleniu oraz korzystanie z narzędzi jest całkowicie bezpłatny. Rejestracja trwa do 18 listopada 2025 r.

