Czy animacje czasów PRL były polskim hitem eksportowym? Podcast 3.

Zapraszamy do wysłuchania trzeciego odcinka podcastu „Nauka inspiruje”, w którym Oliwia Nadarzycka, badaczka kultury filmowej i animacji, producentka Międzynarodowego Festiwalu Filmowego StopTrik oraz organizatorka wydarzeń popularyzujących polską animację, odkrywa tajemnice dystrybucji polskich filmów animowanych z czasów PRL. Przekonamy się czy „Bolek i Lolek”, „Reksio” a może inne tytuły były sukcesami eksportowymi swojej epoki. Dowiemy się również, gdzie współczesna animacja znajduje swoje miejsce w Polsce i na świecie oraz jakie wyzwania czekają twórców i badaczy tego unikalnego gatunku.

 

Trzeci podcast w cyklu Nauka inspiruje!

Bolek i Lolek, Reksio, Zaczarowany ołówek, Koziołek Matołek, Kot Filemon. To tylko niektóre tytuły o których rozmawiamy w trzecim podcaście z cyklu Nauka inspiruje. Naszą rozmówczynią jest Oliwia Nadarzycka — badaczka kultury filmowej i animacji, doktorantka SDNH UŁ. Aktywna członkini Grupy Badawczej Polska Animacja, żywo zainteresowana polskim filmem krótkometrażowym, produkcją i dystrybucją. Producentka Międzynarodowego Festiwalu Filmowego StopTrik w Łodzi. Inicjatorka i organizatorka „ANIMOWANE, nieANONIMOWE. Konferencja o! Polskiej Animacji” oraz innych wydarzeń popularyzujących polską animację. Aktywnie współpracuje z festiwalami filmowymi. 
Przekonajcie się czy polskie animacje z okresu PRLu były hitem eksportowym, czy jedynie zabawiały polskie dzieci i ich opiekunów?

Co w podcaście?

  • Czy Łódź jest stolicą animacji?
  • Dystrybucja animacji za granicą - wyjaśnienie tematu doktoratu.
  • Początki produkcji animacji w Polsce.
  • Bajki w koprodukcji.
  • Które kraje kupowały od nas najwięcej bajek?
  • Ile Polska zarabiała na animacjach?
  • O wywiadzie z Lwem Rywinem
  • Współpraca studia z Bielska Białej z Amerykanami.
  • Obecna sytuacja animacji w Polsce
  • Festiwale animacji
  • Festiwal Stop Trick

Podcast powstał w ramach zadania „Podążaj za ciekawością. Jak inspirować nauką?” zrealizowanego dzięki dofinansowaniu Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego w ramach programu: „Organizowanie i animowanie działań na rzecz środowiska akademickiego”.

Redakcja: Michał Gruda (Centrum Komunikacji i PR)

Misją Uniwersytetu Łódzkiego jest rzetelne prowadzenie badań naukowych oraz aktywne głoszenie prawdy z nich płynącej, tak by mądrze kształcić kolejne pokolenia, być użytecznym dla społeczeństwa oraz odważnie odpowiadać na wyzwania współczesnego świata. Doskonałość naukowa jest dla nas zawsze najlepszym kompasem. Nasze wartości to: odwaga, ciekawość, zaangażowanie, współpraca i szacunek.